Onderwijs en zorg
Binnen ons werk als managementadviseur en auditor/trainer merken we dat de principes synergie en coöperatie zowel in zorg- als onderwijsorganisaties de sleutel zijn om tot versterking van het primaire proces te komen.
De context van samenwerking door professionals in onderwijs en zorg heeft zowel overeenkomsten, als verschillen. We zijn ervan overtuigd dat we juist vanuit de verschillen inspiratie kunnen halen om tot leren te komen.
Binnen ons werk hanteren we de principes zoals beschreven in de boeken Onderwijs vraagt leiderschap! (Both & de Bruijn 2013) & Zorg vraagt leiderschap! (Both & de Bruijn 2015). Martin is co-auteur van Zorg vraagt Leiderschap!.
Vanuit het principe ‘practice what you preach’ verricht Martin interim-directiewerk in onderwijsinstellingen en maatschappelijke organisaties. Martin is hiervoor 3 tot 4 dagen in de week beschikbaar. Ieder interim-traject wordt vanuit een duidelijke opdrachtbeschrijving vormgegeven.
Aria en Martin hebben zich toegelegd op het coachen van professionals en teams op de werkvloer zelf.
Aria voert diverse begeleidingstrajecten als coach uit, waarbij ze vanuit haar achtergrond als triagist de doktersassistentes van dagpraktijken de juiste vragen leert stellen. Hierdoor kunnen huisartsen meer aandacht geven aan patiënten die dat écht nodig hebben.
Martin coacht en begeleidt managementteams en leidinggevenden binnen het onderwijs vanuit de principes van ‘Onderwijs vraagt Leiderschap’. Ook kan Martin coaching verzorgen van leraren met een specifieke hulpvraag.
Trainingen